Évf. 6 szám 1 (2024): Pedagógiatörténeti Szemle

Pedagógiatörténeti Szemle 6. évf., 1. sz., 2024. szeptember 30.
  • 004-004 | Csepregi Zoltán – Ugrai János: Szerkesztői bevezető
  • 005-027 | Csepregi Zoltán: Evangélikus iskolázás Magyarországon a korai újkorban
  • 028-037 | Kónya Péter: Az eperjesi evangélikus szellemi központ a 17. században
  • 038-061 | Durovics Alex: Adalékok és adatok az ágostai hitvallású líceumok diákságáról (1790-1850)
  • 062-075 | Ugrai János: Az evangélikus iskolázás jellegzetességei a 19. század közepi akadémikusok példáján keresztül
  • 076-085 | Karády Viktor: Az evangélikus értelmiségképzésről és „túliskolázásról” a dualista Magyarországon
  • 086-100 | Csermelyi József: A soproni evangélikus teológiai akadémia önképzőkörének története a kezdetektől az 1867. évi újjászerveződésig
  • 101-116 | Rébay Magdolna: Evangélikus gimnáziumok szerepe a főnemesek oktatásában a dualizmus korában – hét intézmény összehasonlító elemzése
  • 117-133 | Nagy Péter Tibor: Az empirikus történetszociológia lehetőségei az 1918 előtti magyarországi evangélikus iskolázás és iskolázottság elemzésében
  • 134-142 | Kertész Botond: A budapesti evangélikus „menekült teológia”, 1919–1923
Megjelent: 2024-09-30

Teljes szám