Erdőpedagógia és kommunikáció az erdészeti szakmai képzésben
Kulcsszavak:
szakképzés, erdőpedagógia, kommunikáció, erdészeti szakképzés, vocational training, forest pedagogy, communication, forestry vocational trainingAbsztrakt
Magyarul — Az erdőpedagógia és az erdészeti kommunikáció kiemelt szerepet kap a mindennapi szakmai gyakorlatban. Ahhoz, hogy a különböző szintű szakmai képzésekből kikerülő tanulók/hallgatók naprakész tudással és a szakma elvárásának megfelelő kompetenciákkal rendelkezzenek, a tananyagoknak megfelelő arányban tartalmazniuk kell az ezt támogató témaköröket. Felmérésünk jelen helyzet feltárására irányult annak céljából, hogy a kapott eredményeket összevetve a tő melletti szakemberek véleményével, átfogó képet kaphassunk az erdőgazdálkodók, az erdészeti oktatásban tanulók és a kommunikáció viszonyairól.
Angolul — Forest Pedagogy and Communication in Forestry Vocational Training | Forest pedagogy and forestry communication have a prominent role in everyday professional practice. Up -to-date knowledge and competencies according to the expectations of the profession are necessary for students graduating from various levels of vocational training, therefore teaching materials should contain an appropriate proportion of supporting topics. The aim of our survey has been to reveal the current situation in order to compare the obtained results with the opinions of the work-related experts. Furthermore, we expect to get a comprehensive view on the conditions of forest managers, students in forestry education and communication.
Hivatkozások
FATÁJ online (2021): A z EU erdősültsége. Fatáj 2021.03.26. https://fataj.hu/archiv/2021/03/269e/202103269_EU_erdosultseg.php Letöltés ideje:2023.05.10.
INFOSZOLG Képviselői Információs Szolgálat (2023.04.28.): Infotabló 2023/16 – Erdőgazdálkodás 2. https://www.parlament.hu/documents/10181/64399656/Infotablo_2023_16_erdogazdalko-das.pdf/10afde08-9451-4dd3-dbc4-00984e42c4c0?t=1682673481079 Letöltés ideje:2023.05.10.
LOMNICZI G. (2017): Országos lakossági „erdőkép” I. Erdészeti Lapok 152. évf. 12. sz. https://erdeszetilapok.oszk.hu/01830/pdf/EPA01192_erdeszeti_lapok_2017_12_393-395.pdf Letöltés ideje:2023.05.02.
LOMNICZI G. (2018a): Országos lakossági „erdőkép” II. Erdészeti Lapok 153. évf. 1. sz. https://erdeszetilapok.oszk.hu/01831/pdf/EPA01192_erdeszeti_lapok_2018_01_11-13.pdf Letöltés ideje:2023. 05.02.
LOMNICZI G. (2018b): Országos lakossági „erdőkép” III. Erdészeti Lapok 153. évf. 2. sz. https://erdeszetilapok.oszk.hu/01832/pdf/EPA01192_erdeszeti_lapok_2018_02_49-50.pdf Letöltés ideje:2023. 05.02.
LOMNICZI G. (2018c): Országos lakossági „erdőkép” IV. Erdészeti Lapok 153. évf. 3. sz. https://erdeszetilapok.oszk.hu/01833/pdf/EPA01192_erdeszeti_lapok_2018_03_078-081.pdf Letöltés ideje:2023. 05.02.
VARGA R. – HORVÁTH T. (2022): Erdőpedagógia és kommunikáció megjelenése az erdész gyakorlatban In: Czimber K. (szerk.) Erdészeti Tudományos Konferencia, Sopron – 2022 : Soproni Egyetemi Kiadó, Sopron 319 p. pp.157–165.

##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.