A globális problémák megoldásának kulcsa a felelősségtudatos magatartásformák kialakítása

Szerzők

  • MOLNÁR Katalin Soproni Egyetem, Benedek Elek Pedagógiai Kar Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézet

Kulcsszavak:

természeti- környezeti érték, tanulás, példamutatás, globális problémák, oktatási tartalom, natural and environmental value, learning, leading by example, global issues, educational content

Absztrakt

Magyarul — A külső világ tevékeny megismerésén keresztül tájékozódik a gyermek, melyben elengedhetetlen a lokális és globális értékek megismerése, a tapasztalati tanulás és az érdeklődés irányítása, a felfedezésre serkentés. Mindez a családban alapozódik meg, de az intézményes nevelés egészíti ki olyan területekkel, melyekre a későbbi nevelési-oktatási folyamatok épülnek. Itt jut nagy szerephez a pedagógus, a tervszerű intézményes nevelés a külső tanulási helyszínek és tartalmak bevezetésével.

Angolul — Developing responsible attitudes is the key to solving global problems | Children learn about the outside world through active exploration, in which learning about local and global values, experiential learning, guiding interest, and stimulating discovery are essential. All this is based in the family, but is complemented by institutional education, which builds on this in later educa-tional processes. It is here that the teacher has a major role to play, through planned institutional educa-tion with the introduction of external learning sites and content.

Hivatkozások

BERÉNYI L. (2009): Környezetmenedzsment, Miskolci Egyetem Kiadó, Miskolc, 2009. 253-286.

BERÉNYI L. (2015): Társadalmi felelősségvállalás a személyes vélemények oldaláról. Vezetéstudomány XLVI. évf. 6. szám ISSN 0133-0179 34-44.

Borovics A. – Király É. (2022): Erdőalapú klímamitigáció és alkalmazkodás Európában I. Erdészeti Lapok CLVII. évf. 11. szám : pp 374–377.

EUREOPEAN COMMUNITIES (2007): Key Competences for Life Long Learning, European Reference Framework

KEREKES S. – KINDLER J. (1997) Vállalati környezetmenedzsment. Budapest, Aula Kiadó

KERTÉSZ Á. (2010): A környezeti nevelés lehetőségei egy általános iskolában. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Vezetéstudományi Intézet, Miskolc

MOLNÁR K (2009): Erdővel kapcsolatos ismeretek gyermeket nevelő családok körében. Doktori (PhD) értekezés. Kézirat. Nyugat-magyarországi Egyetem, Sopron

VARGA A. (2006): Környezeti kompetenciák fejlesztése a tanítási gyakorlatban. In: Hidak a tantárgyak között, Budapest, OKI : 120–131

MOLNÁR Katalin: A globális problémák megoldásának kulcsa a felelősségtudatos magatartásformák kialakítása

##submission.downloads##

Megjelent

2023-06-28

Hogyan kell idézni

MOLNÁR Katalin. (2023). A globális problémák megoldásának kulcsa a felelősségtudatos magatartásformák kialakítása. Tanulmánykötet Mészáros Károly tiszteletére, 14(1), 79–84. Elérés forrás https://journal.uni-sopron.hu/index.php/tmkt/article/view/tanulmanykotet-meszaros-karoly-tiszteletere-2023-079-084